Obs! Denne stilling er ikke aktiv!

Denne stilling kan ikke søges på nuværende tidspunkt. Enten fordi den endnu ikke er aktiveret eller fordi ansøgningsfristen er overskredet.

Aalborg Sportshøjskole søger viceforstander

Brænder du for højskolen og for kombinationen af ledelse og arbejdet med unge mennesker? Og vil du være med til at definere rammerne omkring elevers dannelse og personlige udvikling i et stærkt højskolefællesskab? Så har vi jobbet til dig!

Aalborg Sportshøjskole er en markant medspiller i det Nordjyske- og danske idrætsliv. Vi beskæftiger os med glade, unge mennesker, der typisk oplever den bedste og vigtigste periode i deres liv.

Du bliver en del af et levende og dynamisk højskolemiljø, hvor høj faglighed går hånd i hånd med en ægte interesse i det hele menneske. Vi har et godt og stærkt sammenhold blandt medarbejderne og en meget uformel og personlig omgangstone.

Det er en intens oplevelse at være ansat på en højskole – du skal være indstillet på, at det er noget, der kommer til at fylde i dit liv. Arbejdstiderne vil være skiftende fra uge til uge, og der vil være aften- og weekendarbejde.

Stillingen vil være sammensat af administrative opgaver, undervisning, kostskolearbejde og ledelsesopgaver. Vi forventer du har erfaring med de frie kostskoler, meget gerne højskolen. Som udgangspunkt er stillingen 50% ledelsesopgaver og 50% undervisning. Fordeling af arbejdsopgaverne sker i samarbejde med forstanderen og det øvrige ledelsesteam.

Vi forventer du har følgende kompetencer

• Erfaring med ledelse, men ikke en betingelse.
  • Relevante undervisningskompetencer inden for højskolefag som filosofi, medborgerskab, bæredygtighed, demokratisk dannelse, debat fag, politik, fællesfag eller lignende
  • Undervisningskompetencer inden for nogle af skolens øvrige fagudbud.
  • Har en relevant pædagogisk/videregående uddannelse
  • Brænder for at arbejde med unge mennesker
  • Er et alsidigt menneske med flere interesseområderder

Dine primære arbejdsopgaver vil være

• Opdatering af indholdsplaner og fagbeskrivelser – sammen med forstander og lærer.
  • Ansvarlig for pædagogisk kalender, skema, fordeling af elever på fag, valghold mv.
  • Ansvarlig for besøg udefra (gymnasier, efterskoler praktikanter, seminarer mv.).
  • I samarbejde med forstanderen at udarbejde ansøgninger til fonde.
  • Deltage i udviklingen af nye fag – nye tiltag.
  • Undervisning i nævnte fag.
  • Praktiske opgaver der relaterer sig til undervisningen og højskolens drift

Ansættelse og løn i henhold til gældende ansættelsesbekendtgørelse.

Arbejdssted

Annebergvej 55, 9000 Aalborg

Stillingstype

Viceforstander

Ansøgningsfrist

28.05.2021

Startdato

01.08.2021

Oprettet

29.04.2021

Vil du holdes opdateret med nye ledige stillinger? Med en jobagent får du automatisk tilsendt relevante jobannoncer.

Opret Jobagent

Erik Sidenius

Forstander

Telefon 20848325 / erik@sportshojskolen.dk

Virksomhedsbeskrivelse

Aalborg Sportshøjskole er kendt i hele landet for at være Danmarks bedste højskole inden for idræt, sport og sundhed.

Vi er gode til at se udviklingspotentialet i alle vore elever og kursister og hjælpe dem til at få realiseret deres drømme. Elever fra Aalborg Sportshøjskole er fagligt og personligt godt kvalificeret og har kompetence til at møde studier, erhvervslivet, idrætslivet og den globaliserede verden. De lærer at tage ansvar for såvel egen situation som fællesskabet og oplever, at de kan gøre en forskel for sig selv og andre efter opholdet på skolen.

Vi er kendt for at have et højt fagligt niveau i vores undervisning, som understøttes af et sundt og proaktivt miljø på skolen. Der er stor åbenhed omkring læring og vores ressourcestærke medarbejdere kan hjælpe eleverne med såvel den faglige som personlige udvikling.

Højskolen er bygget op omkring 4 fagområder: Fitness og fysisk træning // Job i uniform // Motion og udvikling // Outdoor og friluftsliv